Klanten leren wrap rollen tijdens Bon'Ap smaakt!

Twee weekends lang verwelkomden we in naam van Bon’Ap meer dan 6.000 klanten op onze hoofdzetel in Aalter tijdens ‘Bon’Ap smaakt!’, een gratis en interactief belevingsfestival. Bezoekers kregen een unieke inkijk in ons productieproces. Met proefstandjes, interactieve zones en culinaire spelletjes werd het event een mix van educatie en entertainment.

Distributiecentrum wordt eventlocatie

Het festival vond plaats in ons gloednieuwe distributiecentrum, dat met 11.000 m² gekoelde opslag- en pickingruimte een belangrijke schakel vorm in de logistiek van onze winkelpunten van Buurtslagers en Bon’Ap. Op termijn installeren we hier een geautomatiseerd opslag- en orderverzamelsysteem, maar voorlopig benutten we de ruimte onder meer om klanten een exclusieve blik achter de schermen te bieden.

“Waar we vorig jaar onze eigen medewerkers en hun families uitnodigden, is het dit jaar de beurt aan onze klanten om te ontdekken hoe hun maaltijden tot stand komen”, aldus Geert Ally.

Beurshal Bon'Ap smaakt!

Kennis op het menu

Een van de grote troeven van ‘Bon’Ap smaakt!’ was de educatieve insteek. Bezoekers leerden er hoe hun favoriete maaltijden worden gemaakt, met extra aandacht voor belangrijke productietechnieken en voedingsprocessen. Zo werd het hot-filling proces toegelicht, waarbij gerechten zoals vol-au-vent en puree direct heet worden afgevuld voor optimale versheid. Ook het belang van de koudeketen kwam aan bod, een onmisbaar gegeven om voeding extra lang vers te houden.

Bezoekers van ‘Bon’Ap smaakt!’ ontdekten stap voor stap hoe hun maaltijd tot stand komt, verspreid over vier thematische zones. Daarnaast waren er vijf proefstanden, culinaire spelletjes en verschillende educatieve infopunten waar bezoekers dieper konden ingaan op de technologieën en processen achter de maaltijden van Bon’Ap.

Educatieve spelletjes Bon'Ap smaakt!

Volledige organisatie door eigen medewerkers

Wie écht alles wilde weten, kon deelnemen aan een rondleiding door ons distributiecentrum en de productiehallen. Die rondleidingen werden gegeven door onze eigen enthousiaste medewerkers die de bezoekers meenamen achter de schermen. Zo kregen deelnemers niet alleen inzicht in hoe maaltijden worden gemaakt, maar maakten ze ook kennis met de enthousiaste teams die dagelijks instaan voor kwaliteit en versheid.

Rondleiding tijdens Bon'Ap smaakt!

“Bij Meat&More zetten we volop in op het talent van onze collega’s. Hoe konden we beter onze passie voor smaak en kwaliteit delen met onze klanten dan dit door onze eigen medewerkers te laten brengen? Het was voor mij een echt kippenvelmoment om de trots van onze medewerkers te zien en de dankbaarheid van de klanten te voelen”, blikt zaakvoerder Geert Ally tevreden terug op het event.

Herbeleef 'Bon'Ap smaakt!' met onze aftermovie