Hr manager Nick en divisiemanager William

Mensen ontzorgen is onze missie en dat doen we zowel in onze winkels als op de werkvloer. William Ally (divisiemanager Sales & Marketing) en Nick De Schamphelaire (HR-manager) vertellen hoe we dagelijks investeren in werkgeluk. Dit op zowel onze hoofdzetel in Aalter als in de bijna 200 winkelpunten van Bon’Ap en Buurtslagers.

Op 30 jaar tijd is ons bedrijf uitgegroeid tot een gevestigde waarde in het retaillandschap.

  • Gediplomeerd slager en voedingsingenieur Geert Ally richt Buurtslagers op.
  • Buurtslagers wordt de expert op gebied van vlees en koeltechniek.
  • De komst van de Bon’Ap-maaltijdwinkels is het antwoord op de tijdloze vraag: ‘Wat eten we vandaag?’
  • Bon’Ap en Buurtslagers vormen samen Meat&More met hoofdvestiging in Aalter.
  • 90% van onze verkochte producten produceren of bewerken we zelf. Dit gebeurt in Aalter én in onze winkels.

Wist je dat… elk winkelpunt een eigen molen heeft om verse préparé te maken? Ongezien in de retail!

No-nonsense-mentaliteit

Werkgeluk start bij een gezonde bedrijfscultuur. “Authenticiteit, gedrevenheid en teamwork omschrijven die cultuur het best”, start Nick De Schamphelaire. Onze HR-manager gaat verder: “We streven ook naar operationele excellentie en daarom stellen we onszelf constant in vraag. Daarnaast heerst hier een pragmatische ingesteldheid: over een goed idee twijfelen we niet. We pakken het gewoon vast.”

Het is een sfeer die perfect past bij een start-upcultuur, terwijl we dat niet meer zijn. William Ally, divisiemanager Sales & Marketing, legt uit hoe dat komt: “De start-upcultuur in een familiaal bedrijf toont het ondernemerschap dat in ons DNA zit. Mijn vader, de eerste generatie, is zelf nog aan de slag. Hij is het toonbeeld van onze no-nonsense-mentaliteit. Is het erg warm? Dan komt hij als CEO gewoon in korte broek werken. ‘s Middags luncht hij met de medewerkers en zo houdt hij voeling met wat er leeft in ons bedrijf.”

Wist je dat… het alle hens aan dek is tijdens de drukke barbecue- en feestperiodes? Ook de mensen van onze ondersteunende diensten en het managementteam helpen met het maken van salades of schotels. Dankzij dit enthousiasme slagen we er elk jaar weer in om de piek in de bestellingen op een goede manier af te handelen.

Talent mobility

Investeren in werkgeluk gaat verder dan samen bestellingen afhandelen of de CEO die samen met de medewerkers eet. “Regelmatig doen we bevragingen om te weten hoe we iedereen gelukkig kunnen houden. Wat geeft jou energie? Een manier om dat te doen is job crafting: mensen schaven zelf aan hun job en krijgen daarbij de nodige begeleiding”, legt Nick uit.

Bij Meat&More is talent mobility geen loos woord:

  • In 2021 doorliepen bijna 200 van de 1.500 collega’s een loopbaanpad;
  • 20 medewerkers gingen via interne mobiliteit naar een totaal andere functie;
  • Per maand komen er 1 à 2 mensen terug die al eerder bij ons werkten.

175 verschillende functies

Meat&More is één van de weinige retail- en vleesverwerkende bedrijven die veel jobvariatie aanbiedt. “Die variatie is mogelijk omdat we heel veel dingen zelf doen, ook in de ondersteunende diensten. Op onze marketingafdeling werken zo’n 20 mensen die onder andere zelf onze folders maken. Daarnaast hebben we meer dan 20 IT’ers, een ruime HR-dienst en een eigen kwaliteitsdienst. Door de keten ‘van veld tot vork’ zo veel mogelijk bij ons te houden, waarborgen we de kwaliteit van onze producten. En zo kom je al snel op 175 verschillende functies binnen ons bedrijf.”

Wij bieden boeiend werk in eigen streek. En met goede uren, want de combinatie van werk en gezin is erg belangrijk voor ons.
William Ally
William Ally
divisiemanager Sales & Marketing

Nick vult aan: “Een groot deel van onze vacatures vind je in verkoop, waar we voor onze verschillende winkelconcepten mensen zoeken. Ook hier genieten onze medewerkers van de nodige variatie. Als winkelmedewerker sta je niet alleen aan de kassa, je kunt ook mee gerechten bereiden. Daarnaast hebben we een grote productieafdeling en dan zijn er nog onze ondersteunende diensten. Zo hebben we heel wat uitdagende IT-projecten, een aanrader voor IT’ers die dicht bij huis een job zoeken.”

Wist je dat… we continu meer dan 160 openstaande vacatures hebben? Neem een kijkje op onze jobpagina en ga aan de slag bij productie, distributie, ondersteunende diensten, IT of in één van onze verkooppunten.

Iedereen #MMtopper

“Een job bij Meat&More is toekomstgericht. Bon’Ap is een van de snelst groeiende versretailers in België. Vraag tien klanten om naar onze concurrent te gaan en ze rijden allemaal naar ergens anders. Ons concept is uniek en bovendien mogen we zeggen dat we op het vlak van prijs-kwaliteitverhouding onklopbaar zijn”, klinkt het trots bij William.

HAPPY@work is ons engagement. “Naar verhouding hebben we een grote HR-afdeling die continu investeert in de ontwikkeling en waardering van de talenten van elke medewerker. Iedereen #MMtopper, daar gaan we voor”, besluiten William en Nick.